Met maar liefst 800 bezoekers was het Ukkie Festival dit jaar één groot feest!
Wat een dag om op terug te kijken! Tijdens de zesde editie van het Ukkie Festival stroomde Facet vol met nieuwsgierige, vrolijke kinderen en hun (groot)ouders. Overal klonk gelach en verwondering, terwijl de allerkleinsten zich onderdompelden in een wereld vol spel, creativiteit en muziek.
Er was van alles te beleven. Zo konden kinderen torens bouwen én ze met plezier weer omgooien, onder begeleiding van Maarten Bel. Bij FC Emmen leefden ze zich lekker uit samen met mascotte Sibi, terwijl Krulmuziek zorgde voor prachtige, rustgevende klassieke klanken.
Voor een rustmomentje konden kinderen terecht bij SchaapZacht, waar ze schaapjes versierden en even helemaal tot zichzelf kwamen. Ondertussen gingen andere kinderen creatief aan de slag met een slacentrifuge om kunst te maken. En met prachtig geschminkte gezichtjes liep iedereen er extra feestelijk bij.
Ook voor (groot)ouders was er genoeg te ontdekken. Bij de verschillende informatiekramen konden zij terecht voor advies, inspiratie en ontmoeting. Zo werd het festival niet alleen een feest voor kinderen, maar voor het hele gezin.
We kijken nu al uit naar de volgende editie — die zal opnieuw in mei plaatsvinden!